Professur für Biologiedidaktik (Prof. Graf)
Präsidium der Justus-Liebig-Universität Gießen » Fachbereiche » Fachbereich 08 - Biologie und Chemie » Dekanat Fachbereich 08 - Biologie und Chemie » Fachgebiet Biologie » Institut für Biologiedidaktik
Type of organisation: Professorship
Projects
- DUDa - Digitale, adaptive Unterstützung generischer und fachbezogener Datenkompetenz
01/03/2025 - 28/02/2029
Federal Ministry of Research, Technology and Space, former: Federal Ministry of Education and Research (BMFTR, BMBF) - NBS Academy - A European Academy for integrating Nature-based Solutions (NBS) in teacher education
01/06/2023 - 31/05/2026
European Union (EU) - Teaching Spirit 2.0: Nobelpreisträger als Bildungspaten für OER in Schule/Schülerlabor
01/01/2023 - 31/12/2025
Carl Friedrich von Siemens Stiftung () - Plötzlich Wissen! Mit Guerilla-Wissenschaftskommunikation auf dem Weg zu wenig erreichten Zielgruppen
01/10/2021 - 31/12/2023
Robert Bosch Foundation () - Unterrichtsmaterialien für den Biologieunterricht
01/11/2018 - 01/03/2021
Publications
- Preservice Biology Teachers' Beliefs About Evidence-Based Medicine and Alternative Medicine (2024)
Schmidt, Elvira; Zeyer, Albert; Kremer, Kerstin - Students' awareness and conceptions of science-related communication mechanisms on social media (2024)
Kresin, Soraya; Kremer, Kerstin; Nehring, Andreas; et al. - Students' credibility criteria for evaluating scientific information: The case of climate change on social media (2024)
Kresin, Soraya; Kremer, Kerstin; Buessing, Alexander Georg - Psychological distance towards COVID-19: Geographical and hypothetical distance predict attitudes and mediate knowledge (2023)
Blauza, Simon; Heuckmann, Benedikt; Kremer, Kerstin; et al. - Specificity of epistemic beliefs across school subject domains (2023)
Urhahne, Detlef; Kremer, Kerstin - Digitale Bildung für Lehramtsstudierende. TE@M ‒ Teacher Education and Media (2021)
Graf, D; Graulich, N; Lengnink, K; et al. - Lehrerprofessionalisierung digital – ein Blick in die Zukunft (2021)
Graf, D; Graulich, N; Lengnink, K; et al.